måndag 6 januari 2014

Älgjakt



Idag var det Eijas tur att få komma loss. Efter några sökrundor så hittade hon älg strax innan elva, det bar  iväg någon kilometer innan det blev fast stånd. Efter ca 2 timmar gick jag på och kom in på ståndet och där på bara 30 meter stod Eija och skällde på en stor hornlös tjur.

Jag provade att vissla till och in kom Eija som en kanon, lät henne gå på igen och då gick det loss. Nytt fast stånd 600 meter bort, smög in på ståndet igen men råkade då stöta loss 90 meter ifrån. Eija följde åter igen efter och fick fast det igen 700 meter bort i en stor mosse. Jag tog mig dit och visslade in henne på fullt ståndskall.

Så det blev totalt 3,5 timmar för Eija idag som blir 1 år på torsdag. Jag är mer än nöjd med henne! 










3 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Grattis! Vad duktig hon är!
Majsan//

Erik Stolt sa...

tackar tackar

Leif sa...

Skôj!
Låter lovande för framtiden. Och fin är hon också, jäkligt fin.