lördag 2 april 2011

Öring och husse grå

Ja känner mig grå och allmänt inaktiv, detta har också visat sig i min just nu nästintill inaktiva blogg. Havsöringen blev tillåten igår och i morgon är det tänkt att vi ska pröva lyckan på detta salta guld. Det blir till att pröva någonstans vid Viskans utlopp i havet. 
Något annat som också varit är Wachtelhundklubbens avelskonferens som jag lovade skriva om... Konferensen var trevlig men det saknades lite tid till att hålla diskussion om avel och hunden i jakten. Det presenterades mest fakta utifrån statistik kring aveln. God mat och trevligt snack blev det allt med några likasinnade jägarsjälar. Tror att det finns mer att läsa om denna konferens på Wachtelhundklubbens hemsida.


Såg för en stund sedan en grävling springa ut med bäckkanten när jag körde upp på vägen hemma, genast så kände jag mig stark igen. På några meter med bilen eller 1 sekund så hade jag redan ett tiotal planer och bilder i huvudet hur jag skulle få fatt i den, hur hunden skulle jobba etc,  härligt! I samma veva var också alla vardagliga funderingar ej existerande.


Länge leve reptilhjärnan.

Inga kommentarer: