tisdag 11 september 2012

Stövarjakt


Gårdagen och dagens stövarsläpp har resulterat i tre upptag och drev på hare. Vädret har varit varmt och orken på jycken har inte varit på topp, trots detta så har hon gjort det bra. Man ser att hon utvecklas  för var gång och jag ser redan att hon börjar lösa en del vägtappter vilket hon haft svårt för tidigare.

På hemfärd från jaktmarken såg jag ett lodjur som stod i dikeskanten, trodde först de var en räv men på 20 meters avstånd kastade djuret och jag såg jag tydligt att det var en lo...

4 kommentarer:

Leif sa...

Mitt intryck är att det av någon anledning är bättre med hare i år än på länge.

Kul att se lo men tråkigt att ha den i närheten av sin jaktmark..... Jag antar att du ringt in observationen?

Lindsjö taxar sa...

Lo....inget kul att ha dem i markerna....
Leif har rätt , du måste rapportera det.

Fjällripan sa...

OK inget kul att ha dem på jaktmarken kanske, men såå himla kul att få se ett!! Vackra djur :)

Erik Stolt sa...

Ja dem är vackra, det har funnits Lo av och till i säkert 10 år i de trakterna.